Onze Parrot Bebop Drone Review: Het Geld Waard?

Onze Parrot Bebop Drone Review Het Geld Waard?

Parrot’s Bebop is gemaakt om een kleine quadcopter te maken die geavanceerde functies bood die normaal alleen beschikbaar zijn op grotere drones tegen vergelijkbare prijzen.

Met andere woorden, de Bebop is ontworpen als een instapmodel vliegende camera met functies die zeker geen instapmodel zijn in vergelijking met andere drones in dezelfde prijsklasse.

Om de kosten (en het gewicht) redelijk te houden, heeft Parrot besloten om geen gimbal op de Bebop te gebruiken; in plaats daarvan kiezen voor een camera met hoge resolutie die digitale pan, zoom en stabilisatie op drie assen mogelijk maakt.

Hoewel dit systeem niet zo goed werkt als een 3-assige gimbal (zoals het Zenmuse-systeem op veel nieuwste producten van DJI), is het nog steeds effectief voor de meeste piloten. De Bebop is compact en kan worden gebruikt in kleine gebieden waar grotere drones moeite kunnen hebben met navigeren, zoals binnenshuis.

In tegenstelling tot zijn voorganger, de AR.Drone2.0, koos Parrot ervoor om een geavanceerde GNSS-chipet te gebruiken op de Bebop. Hierdoor kan het op zijn plaats blijven zweven zonder invoer van de piloot, en kan het automatisch terugkeren naar zijn startpunt.

Deze functies zijn niet gebruikelijk in drones op instapniveau voor consumenten. Dit is de reden waarom de Parrot Bebop moet worden overwogen voor iedereen die deze nieuwe hobby/beroep wil beginnen of een lichtgewicht, competente machine wil toevoegen aan hun bestaande vliegende camera’s.

Overzicht Van De Parrot Bebop

• Videomogelijkheden De papegaai bebop heeft een verbeterde camera met een f2.2 fisheye-lens, 180 graden gezichtsveld en een 14MP-sensor die 1080p-video kan opnemen met maar liefst 30 frames per seconde. Stilstaande beelden kunnen worden opgeslagen in RAW- of JPEG-indeling. Het interne geheugen van 8 GB is niet voldoende om op te nemen. Er is geen SD-kaartslot.
  • GPS-navigatie Zoals eerder vermeld, biedt de toevoeging van de GNSS-chipset GPS-functionaliteit die doorgaans niet wordt aangetroffen op quadcopters in (deze prijsklasse). Een verticale camera in combinatie met ultrasone of druksensoren voorkomt dat de Bebop gaat drijven wanneer hij binnenshuis zweeft.
  • Aerodynamica: Met een gewicht van slechts 411 gram is de Bebop zeer licht van gewicht. Dankzij dit lichtgewicht is hij extreem wendbaar in de lucht. Het nadeel van het lichtgewicht ontwerp is echter dat de batterij niet erg groot is. De vliegtijden zijn beperkt tot 11 minuten vanwege de te kleine batterij. Vol gas en harde wind verkorten de vliegtijd. De Bebop is klein en kan vliegen in windsnelheden tot 30 MPH. Het heeft ook een topsnelheid van bijna 45 MPH, waardoor het ideaal is voor het fotograferen van snel bewegende voertuigen van hoog bovenaf.
  • Compatibiliteit en functionaliteit van de app: net als bij Parrots oudere drones, vertrouwt de Bebop op de FreeFlight-app van het bedrijf (beschikbaar voor iOS-, Android- en Windows-apparaten) voor besturing en camerabesturing en dankzij de GNSS-chipset kan de app worden gebruikt om waypoints in te stellen voor autonoom vliegen. De optionele SkyController, die fysieke bediening van de quadcopter biedt, evenals discrete bediening, kan worden gebruikt door piloten die de voorkeur geven aan het touchscreen. Het bevat ook knoppen voor opstijgen en landen, evenals statuslampjes die het batterijniveau van de controller en de Bebop aangeven. De SkyController draait op Android, dus er is geen apart apparaat nodig om de Bebop te besturen.
  • Besturingssysteem: De SkyController kan via HDMI worden aangesloten op een extern beeldscherm. Het ondersteunt ook VR-headsets die FPV-vluchten met volledige onderdompeling mogelijk maken. Een ander voordeel van het gebruik van de SkyController is het grotere bereik van de versterkte Wi-Fi-radio tot 2 mijl. Houd er rekening mee dat langeafstandsvliegen een risicovolle onderneming is vanwege de beperkte vliegtijd van de Bebop. Zonder de SkyController is het bereik van de Bebop beperkt tot ongeveer 100 meter en na ongeveer 70 meter wordt de vertraging tussen de bedieningsinterface en de drone duidelijk.

Parrot Bebop-prestaties

• Slim herstel: ondanks het beperkte bereik van de Bebop wanneer alleen de FreeFlight-app wordt gebruikt om het apparaat te bedienen, betekent de toevoeging van GPS-functionaliteit dat de quadcopter op zijn plaats blijft zweven wanneer deze buiten bereik raakt om het herstel gemakkelijk te maken.
  • Cameralocatie: de Bebops-camera bevindt zich niet zoals vele andere onder drones. Sommige piloten houden van deze ontwerpfunctie, sommige in beide gevallen niet zozeer, het is een persoonlijke voorkeur, maar de op de neus gemonteerde camera werkt verrassend goed. De plaatsing van de camera, het lichtgewicht ontwerp en de schuimrubberen bumpers houden de camera-apparatuur veilig tijdens noodlandingen en lijken over het algemeen zeer duurzaam te zijn door een aantal crashes te doorstaan zonder noemenswaardige schade aan de drone.
  • Batterijduur Batterijduur is het meest beperkte kenmerk van de Bebop, met een maximale vliegtijd van 11 minuten per oplaadbeurt. Parrot levert gratis twee extra batterijen in de winkelverpakking.
  • Competent, zij het lastig om video te beheersen: Over het algemeen werkt de camera erg goed en legt hij vloeiende video vast dankzij de antivibratie-algoritmen die zijn opgenomen in de Bebops-firmware. Hoewel foto’s misschien niet zo duidelijk zijn als zou moeten, zijn ze zowel bruikbaar voor amateurfilms als voor fotografie. Helaas is het regelen van de camerahoek iets moeilijker op de Bebop door het ontbreken van een aparte stuurknuppel. Piloten moeten de drone laten zweven en vervolgens een veeggebaar met twee vingers gebruiken om de camerahoek aan te passen. Deze vaardigheid vereist oefening.
  • Fatsoenlijke app-bediening, maar niet perfect: bij het bedienen van de Bebop met de FreeFlight-app, voelen de bedieningselementen een beetje papperig en onnauwkeurig aan. Met de app kan de piloot het reactievermogen van alle vier de graden aanpassen. Dit is met name handig voor binnenvliegen of wanneer het reactievermogen van de voorraadcontrole voor sommige piloten te gevoelig kan zijn.

Algemene Beoordeling

De Parrot Bebop biedt een duidelijke verbetering ten opzichte van eerdere Parrot-drones, inclusief de GNSS-chipset en een veel betere camera.

Een compact ontwerp en een instapprijs maken de Bebop een solide keuze voor iedereen die deze hobby wil beginnen zonder de bank te breken , maar het beperkte bereik (zonder de SkyController ) en korte vliegtijden zijn het overwegen waard voordat een aankoopbeslissing wordt genomen.

De Bebop heeft geen gimbal gemonteerde camera, dus video zal niet zo vloeiend zijn als zou kunnen. Gezien de prijs zijn er echter niet veel andere vliegende camerasystemen die zo vliegklaar zijn als de Bebop en ook goed presteren.

Voordelen Van De Papegaai

• Goedkoop in vergelijking met vergelijkbare producten
  • RTF out-of-the-box (geen configuratie nodig behalve het opladen van de batterijen)
  • Je bent wendbaar en snel in de lucht
  • Stabiel en bestand tegen crashes
  • Kleur opties

Nadelen Van De Papegaai

• Gebruik de FreeFlight-app voor een beperkt bereik (SkyController lost het op, maar verhoogt de kosten van quadcopter).
  • Korte vluchttijden
  • Merkbare vertraging buiten 70 meter bij gebruik van smartphone of tablet voor bediening
  • Gebrek aan onafhankelijke camerabediening tijdens de vlucht
  • Licht van gewicht maakt het moeilijk om te vliegen in winderige omstandigheden

De Parrot Bebop is een geweldige optie voor piloten die willen leren vliegen met drones.

De schuimrubberen bumpers maken het een stevige quadcopter die bestand is tegen elk misbruik door onervaren piloten.

De functionaliteit en het bereik van het vliegtuig kunnen aanzienlijk worden verbeterd door toevoeging van de Parrot SkyController (voor een meerprijs, zie hier ), maar zelfs als u alleen vertrouwt op de FreeFlight-app voor controle, is de drone een volledig capabele vliegende camera voor een fractie van de kosten die gepaard gaan met vergelijkbare drones van DJI en andere fabrikanten.